Stránky

sobota 14. februára 2015

Valentín... sviatok lásky alebo peňazí?

Dnešok je venovaný láske a hovorením ľuďom "Ľúbim ťa"...Dnes je Valentín! :)


"Šťastný Valentínsky deň."
Dnešok by mal byť o láske, no mne to pripadá, že je len a len o peniazoch. Človek si rozkliká hocijaké stránky po internete a nájde články typu "Čo darovať svojej láske na Valentína?" a vidíme všade prečačkané srdiečka, ktorým je už ľuďom z nich až zle.
"Kto bude sám na Valentína?" 
Tohtoročný Valentín si myslím, že väčšina ľudí strávi v kine na dlhoočakávaný film "50 odtieňov sivej" čo je podľa mňa ten najhorší film v dejinách ľudstva. Ale každý naň čaká odkedy sa objavila informácia, že výjde na Valentína (v skutočnosti je na SK od 12.2.) a nikto sa neteší na deň plný lásky.  A čo je to potom za Valentína?
Alebo kúpiť čokoládu v tvare srdca, položiť ju pred nejakého človeka so slovami "Prajem pekného Valentína" bez úsmevu, bez objatia? Je to to najfalošnejšie vyznanie lásky si myslím. A prečo by mal byť Valentín raz za rok? Dať človeku milý darček a povedať, že ho máme radi hoci aj každý deň a nie 13.2. si povedať "Jééé, ono to je zajtra Valentín. Mala by som ísť do obchodu..." Čokoláda poteší každého aj keby ju mal nájsť pod vianočným stromčekom (alebo pri príležitosti akéhokoľvek sviatku kedy je dosť divné dať čokoládu) a nie 14.2., nie? :)
"Môj Valentín."
Ja som tento rok dostala veľmi milé srdiečko už deň vopred ale potešilo ma viac ako čokoľvek iné na svete. Ale ja darčeky na Valentína zásadne nedávam ani len také symbolické, že keď už je ten Valentín tak tu máš srdiečko. Radšej o mesiac si poviem, že mám rada toho a toho človeka tak ho chcem potešiť. Podľa amerických štatistík priemerný Američan utratí na Valentína  $119.67 (približne 105čo je podľa mňa príšerné číslo na taký zbytočný sviatok. Taktiež sa hovorí, že Valentín je druhý najdrahší sviatok. Prvé miesto na utrácanie peňazí majú neprekvapivo Vianoce. No a potom, že to nie je celé len o peniazoch :)




Aký je váš Valentín?
Máte radi tento sviatok alebo máte taký názor ako ja?
Prajem vám pekný deň ♥





4 komentáre:

  1. Ja si myslím, že vo svete sú o peniazoch už všetky sviatky. Vianoce, Valentín, dokonca aj Dušičky u nás... Ale tiež si myslím, že to záleží od toho ako ja vnímam a prežívam ten sviatok a nie iní ľudia. Preto sa snažím z každého sviatku spraviť si krásny deň a potešiť mojich blízkych pekným slovom. Viem, že si človek môže povedať, že by sme si mali prejavovať lásku každý deň a nie iba raz v roku. Lenže to aj tak nikto nerobí, keby sme si neustále hovorili ako sa máme radi, mohli by tie slová zovšednieť... Nevravím, že si to ľudia majú povedať iba na Valentína, ale aj tak. Všetky dni v roku sú bežné a tak prečo by nemohlo byť aspoň zopár iných a výnimočných? Takže ja to beriem tak, že nech sa ľudia naháňajú za darčekmi a unášajú celým tým humbukom okolo toho koľko chcú, ja si tento sviatok prežijem pekne a pokojne. Kúpila som kytičku tulipánov so srdiečkom vnútri pre všetkých spoločne, dali sme si bonboniéru, popriali pekný Valentín a tak. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásny článok :) a zdieľam s tebou tvoj názor. Máš pravdu-je to zväčša len o peniazoch a to je veľmi smutné. Ako píšeš, povedať človeku, že ho ľúbiš len raz v roku alebo mu dať len v ten deň valentínku lebo to robí skoro každý, ale chýba úprimnosť...to nemá zmysel :( Niet krajšieho citu ako je úprimná a čistá láska, ale v dnešnej dobe si ľudia myslia, že láska sa preukáže darmi-svet je povrchné miesto. Pravdaže česť výnimkám, ktoré to s tou valentínkou myslia úprimne a lásku rozdávajú každý deň :) A o tom filme som počula a aj o knihe, ale nikdy by som naň nešla a po knihe nesiahla. Len tak zbežne viem o čo ide a ak si myslia, že je to lovestory...nemyslím(aj keď som to nečítala-takže sa môj názor dá vyvrátiť)-prezentujú sa v nej povrchnosti a to, čo dnešný svet uznáva a veľa ľudí kráča s ním, ale smerujú niekde odkiaľ už niet cesty....Tvoj článok sa mi naozaj veľmi páčil a úprimne sa teším na ďalšie :)

    OdpovedaťOdstrániť