Stránky

piatok 20. februára 2015

Na minútku do... Los Angeles


Los Angeles (skrátene L. A.) je najväčšie mesto v štáte Kalifornia a druhé najväčšie mesto v USA po New Yorku. Je to prístavné mesto v Kalifornii na juhozápade USA založené Španielmi v roku 1781. Los Angeles je dôležité centrum kultúry, vedy, technológie, medzinárodného obchodu a vzdelania. Navyše, mesto vedie vo výrobe populárnej zábavy, ako filmy, televízia a reprodukovaná hudba. Mesto je tiež významnou dopravnou križovatkou, finančné a komerčné centrum, nachádza sa tu množstvo múzeí a observatórium.

Podľa mňa Los Angeles je jedno z najkrajších miest sveta. Páči sa mi ten svet, kultúra, zvyky. Jeden z mojich najväčších snov je ísť do Los Angeles študovať. 
Ja som ešte v L.A. nebola na dovolenke, no bola som pár hodín na letisku. Letisko je tam ako jeden veľký chaos a tiež sa tam dá ľahko stratiť. Nepáčilo sa mi, že je rozdelené na viacero budov. My sme pristáli v noci a bolo strašné tam v noci hľadať do ktorej budovy trebalo ísť, no myslím, že je to len sila zvyku. Myslím, že je to tam riadne rozdelené šípkami a dá sa tam vyznať. Možno kvôli tak dlhému cestovaniu a únave a tme mám taký názor aký mám. Ale keď sme tam pristáli tak som cítila niečo zvláštne. Cítila som sa tam nezvyčajne pohodlne. Akoby som po dlhej dobe narazila na nejaké miesto kam patrím. Bol to veľmi zvláštny pocit. 

Z tohto malého výletu z Mesta Anjelov som si odniesla magnetku, tričko a knihu Twilight v angličtine. Knihu som čítala minulý rok a magnetka mi doteraz ozdobuje radiátor v izbe. Máme obrovskú zbierku magnetiek v kuchyni, no túto som si kúpila sebe a starostlivo si ju ochraňujem. Je moja najobľúbenejšia. 



MESTO ANJELOV vedie vo výrobe populárnej zábavy, ako filmy a televízia. Na návštevu filmovej spoločnosti UNIVERSAL STUDIOS si treba vynahradiť minimálne jeden deň, je to miesto kde to  žije, stále sa tu nakrúcajú filmy, kde môžete vidieť štúdia slávnych áut z filmov Transformers, Flinstonovci či Rýchlo a zbesilo.



Ďalším cieľom je Hollywood Bouleward, kde je preslávený nápis Hollywood. Určite nemôžete vynechať nákupné centrum , ktoré susedí s legendárnym Chodníkom slávy. Chcete sa dotknúť slávnej hviezdy ako je napr. Marilyn Monroe? Nech sa páči!  

Túžite mať chvíľku pokoja ? Pláže Santa Monicy sú na to ako stvorené, čo je také netypické pre rušné Los Angels.


Malibu je asi pol hodiny jazdy autom na západ od Santa Monici. Disneyland, Newport Beach a South Coast Plaza sa nachádzajú v  Orange County, čo je asi hodina jazdy na juhovýchod.  Disneyland určite nie je snom len pre tých najmenších.



Los Angeles je jedno z najlepších miest na zemi, pre jedlo - nájdete tu všetko čo si  dokážete predstaviť. Z tradičnej kultúry americkej reštaurácie  určite skúste Mel's Drive-In v západnom Hollywoode, o núdzu možností tu mať určite nebudete.


Getty Center stojí za návštevu, vstup je zadarmo aj keď parkovné vám to vynahradí, je to jedno z najlepších múzeí umenia v USA. Nachádza sa na vrchole hôr Santa Monici, kde tiež zažijete  nezabudnuteľný výhľad.




Najžiadanejšie nočné kluby v Los Angels určite nemôžete nechať bez povšimnutia a ak budete mať šťastie  možno zazriete nejakú tú filmovú celebritu.



zdroje: wikipedia, partymenu.eu, google


Ja toto mesto zbožňujem a rozhodne by som ho chcela navštíviť hoci aj keď nie na študovanie. 
Čo si myslíte o Los Angeles vy?
Prajem pekný deň ♥



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára