Stránky

piatok 27. februára 2015

Mesačná chvastačka- február


Tento mesiac mi do knihovničky pribudlo krásnych 11 kníh. Je to síce o 2 menej ako minulý mesiac, no aj z týchto sa veľmi teším. 
O túto knihu som mala záujem už veľmi dlho a nakoniec som si ju chcela kúpiť v angličtine, no na bux.sk bola v obrovskej zľave a tak som ju hneď brala. Nie je síce v angličtine, no to je už jedno :)
Anotácia: Román z prostredia súčasnej Veľkej Británie o vzťahu medzi mužom a ženou, ktorí sa spoznali na vysokej škole a napriek vzájomnej príťažlivosti sa rozhodnú, že zostanú najlepšími priateľmi. Lenže môže existovať skutočné priateľstvo medzi mužom a ženou? Nie je to skôr láska? Dexter a Emma sa zoznámili na vysokej škole a napriek vzájomnej príťažlivosti sa rozhodli, že zostanú len priateľmi. Dvadsať rokov, počas ktorých sledujeme ich osud, si budú vzájomne prenikať do sŕdc, pomáhať si aj ubližovať, zbližovať sa aj vzďaľovať, aby nakoniec pochopili, že najšťastnejší sú, keď sú spolu. Lenže niekedy môže najdôležitejšie rozhodnutie nášho života prísť príliš neskoro...





O knihe som vedela ešte pred tým ako sa film dostal do kníh, no videla som film s kamarátkou na premiére ako prvé. Tak ako pri "Jeden deň", tak aj túto som si kúpila cez bux.sk vo veľkej zľave. 
Anotácia: V románe Plavba s tigrom sledujeme dospievanie a dozrievanie 16-ročného chlapca Pia Patela. Loď, na ktorej Pi a jeho rodina cestujú z rodnej Indie, sa potopí. Pi sa ocitne v záchrannom člne s hyenou, zebrou, samicou orangutana a tigrom. Život s tigrom, ktorý ako jediný zo zvierat prežije, pomôže chlapcovi prekonať rezignáciu a zúfalstvo z osamelosti počas niekoľkomesačnej plavby. 







Od tohto autora som dostala dve knihy, ktoré sú vážne super a keď som bola v kníhkupectve u nás v meste a videla som tieto dve v zľave, tak som neváhala a hneď ich kúpila. Kniha "Príbeh muža" ma vôbec nezaujala po tom ako som si ju prelistovala (koho by napadlo, že je to kniha pre mužov??? :D ) a kniha 666 anjelov vyzerá byť celkom OK, no uvidíme. 
Anotácia Príbeh Muža: Príbeh Lukáša, ktorý sa dozvedá, že otec nie je jeho otec, dieťa nie je jeho dieťa a začína rozmýšľať, či sa vlastne ešte oplatí žiť. Opustí úplne všetkých a všetko, aby sa aj vďaka alkoholu dostal na úplné dno vlastnej existencie. Odrazí sa od neho? 
Akosi často strácame PIN kód od vlastného vnútra. 
Akosi často kladieme na polozborený oltár nádeje ohryzené rebrá obety. 
Vytrvalo. 
Až na dno. 
Do poslednej bunky nervu. 
Po samotný akt brieždenia... 
A ja sa pýtam, či nám Boh nedal slnko...

Anotácia 666 anjelov: Samo vyrastal v rodine, kde otec je zaslepený politik a mama vysokopostavená manažérka. Stretáva však Sáru, ktorá pochádza z harmonickej rodiny a to práve v momente, keď ho otec vyhadzuje na ulicu. Pomôže mu Vlk, človek s tajomnou minulosťou, ktorý ho nielen zamestnáva, ale mu aj nepriamo ukazuje, ako sa má správať skutočný chlap. Paralelou k Samovmu príbehu je osudová niť Sebastiána, doktora, ktorý podvádza svoju ženu so zdravotnou sestrou Monikou, aby si nakoniec do poslednej bunky celého tela uvedomil, o čo prichádza a že v skutočnosti neklame iba svoju rodinu, ale hlavne sám seba.

V jednu nie moc peknú stredu, kedy som mala hroznú náladu som šla do kníhkupectva. Prezerala som si tam knihy a uvidela som túto. Názov mi bol povedomý a tak som si ju prezrela. Zistila som, že je to kniha, ktorú mala sesternica a ja som ju čítala ako 9 ročná. Chcela som si pripomenúť chvíle, ktoré sa mi viažu s touto knihou a tak som si ju kúpila. Je to nové vydanie, ktoré sa mi ani trochu nepáči, no to staré sa už nikde nedá zohnať.
Anotácia: Ten, kto nám ukáže zázraky, sa nám často javí ako anjel. Niekedy to možno aj je anjel – hoci má oblečené rifle a vyťahané tričko… Amy sa ničím neodlišuje od svojich rovesníčok. Jej najtajnejším želaním je získať podpis od svojho idola – speváka Matta M. Podarí sa jej dostať až do jeho bezprostrednej blízkosti, no toto stretnutie má katastrofálne následky. Krátko nato Matt vo svojom novom športovom aute havaruje a upadne do kómy. Môže za to Amy? Jej nudný život úplne vybočí zo zabehaných koľají. A zrazu sa niečo mihne v rohu jej izby…



S touto knihou som si tak trochu splnila sen. Už veľmi dlho som chcela nejakú knihu z tejto edície a konečne nejakú mám. Niekedy by som chcela všetky knihy. 

Anotácia: Anglicko na začiatku 19. storočia vyzerá ako rozľahlý park, domácke sídla a v nich šťastní a láskaví ľudia. Ale všetko nie je také idylické, ako to vyzerá. Pani Dashwoodová so svojimi tromi dcérami – Elinor, Mariannou a Margaret – po manželovej smrti musí vysťahovať práve z takého útulného sídla. Všetok majetok totiž zdedil John, Dashwoodov syn z prvého manželstva. Nový domov nájdu u vzdialeného príbuzného Sira Johna Middletona, no starosti s dvoma dcérami na vydaj jej zostanú. Do rozumnej Elinor sa zahľadí bohatý a láskavý Edward a ona sa snaží utajiť svoj cit pred matkou i sestrami, o citlivú Marianne prejaví záujem plukovník Brandon. Ktorá z týchto dvoch lások bude naplnená? 
Túto knihu som si kúpila, pretože som na ňu čítala veľa dobrých recenzií a zaujala ma aj obálkovo, no i anotáciou. Čítala som prvých pár strán a nejak veľmi ma nezaujala a ťažko sa mi to čítalo. Ale tak hádam to bude dobré :)
Anotácia: Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.







Túto knihu som dostala od tatina, pretože on asi nakupuje bez toho aby si prečítal anotáciu. Kupoval ju totiž sebe a po prvej strane mi ju hneď daroval. I keď po januári na mňa čaká jedna evetínka a teraz ďalšia, tak ani za jednou sa nebudem ponáhľať. Nijako ma nezaujala. Možno keď nebudem mať čo čítať.
Anotácia: Sladkých šestnásť a na obzore žiadny frajer, žiadna pusa, žiadne randenie. 
To je údel druháčky Dominiky, ktorá si najviac na svete želá, aby sa zbavila nálepky „nepobozkanej“. Jedného dňa sa jej do cesty pripletie Šarkan, chalan s krásnymi očami a nevyspytateľnou povahou, ktorý jej celkom poblázni hlavu a vnesie jej do života dlhoočakávaný závan romantiky. 
Nepotrvá dlho a Dominike sa začnú plniť i najtajnejšie sny. O bozkoch. O láske. O človeku, ktorý dokáže narušiť jej nudný stereotyp.



Táto knižka sa nachádzala v mojej objednávke spolu so "Selekciou." Knihu som chcela už dlho, no odrádzali ma na nej niektoré veci ako napr. paperback (ostatné knihy autorky sú v pevnej väzbe), meno hlavnej postavy a hrúbka knihy. Ale nakoniec som si ju kúpila a už sa teším, kedy ju prečítam.
Anotácia: Sedemnásťročná Eureka má za sebou krutú skúsenosť. Auto, ktorým sa spolu s mamou viezie po Sedemmíľovom moste na letisko v Miami, zmietne obrovská vlna do mora. Mama zahynie, Eureka sa vracia do života s ranami na duši i na tele. Nedarí sa jej včleniť do otcovej novej rodiny, po pokuse o samovraždu odmieta pomoc psychologičky, zanevrie aj na cezpoľný beh, ktorý predtým mala veľmi rada. 
Zo smútku ju vytrhne stretnutie s Anderom, tajomným chlapcom, ktorý sa objavuje v tých najnečakanejších chvíľach. A keď si Eureka prevezme dedičstvo po mame – medailón s lapisom lazuli, hromový kameň a knihu napísanú nezrozumiteľným jazykom, začnú sa okolo nej diať čudné veci. Čoraz väčšmi sa presviedča, že matkina smrť nebola náhodná. Ale čo znamená varovanie, že nikdy nesmie vyroniť jedinú slzu?

V januárovej chvastačke sa nachádzali 2 knihy od Carlosa Ruiza Zafóna, no mne v tejto sérii chýbala táto časť. Knihy na seba nenadväzujú, no akoby tvorili jednu sériu (hlavné postavy sú tie isté, rovnaké obdobie aj miesto konania deja). Knihu som si taktiež kúpila v zľave na bux.sk. Pri tejto časti ma najviac zarazila hrúbka- je o vyše polovicu tenšia ako ostatné diely. 
Anotácia: Barcelona 1957. Daniel Sempere a jeho priateľ Fermín, hlavné postavy z románu Tieň vetra, znova podstúpia spoločné dobrodružstvo a spoločne odolávajú skúškam. 
Keď všetko okolo nich nadobúdalo už usmievavú tvár, akýsi čudesný človek navštívi Sepmpereho kníhkupectvo a vyhráža sa, že prezradí desivé tajomstvo, čo už dve desaťročia ostáva skryté v temnej pamäti mesta. Daniel po spoznaní pravdy pochopí, že osud ho neľútostne privádza k tomu, aby čelil najčernejšiemu zo všetkých tieňov – tomu, čo sa rozprestiera v jeho vnútri. 
Zajatec neba je vynikajúci román, bohatý na intrigy a emócie. Dejové pásma z románov Tieň vetra a Anjelská hra sa v ňom spriadajú vďaka čarovnému literárnemu spracovaniu a privádzajú nás k záhade, ktorá sa ukrýva v samom strede Cintorína zabudnutých kníh.


Po prečítaní Šťastnej sedmičky (recenzia--> TU ) som sa začala zaujímať o vydavateľstvo Yoli a zistila som, že má samé skvelé knihy. Keďže sa mi Šťastná sedmička ľahko čítala a mala som na ňu dobrý názor, tak som dala šancu ďalšej knihe z tohto vydavateľstva. 
Anotácia: Laykenini rodičia sa nevedeli dohodnúť: matka ju chcela pomenovať Layla podľa piesne Erica Claptona, otec navrhoval meno Kennedy podľa Kennedyovcov – hociktorého z nich. Kompromisom vzniklo meno Layken. Dnes už má dievča osemnásť, končí strednú školu a ocitne sa v novej životnej situácii: otec umrel a matka aj mladší brat potrebujú jej pomoc. Navonok pôsobí pokojne a vyrovnane, no v skutočnosti trpí a stráca nádej v budúcnosť.
Celá rodina sa z finančných dôvodov presťahuje na druhý koniec krajiny, do Michiganu. Tu sa Layken zoznámi s príťažlivým dvadsaťjedenročným susedom Willom s veľkou vášňou pre slam poetry, slamovanie. Aj on sa stará o mladšieho súrodenca. Veľmi skoro sa medzi nimi vytvorí mocné puto a Laykenin život odrazu dostáva novú iskru.
Po nádhernom prvom rande mladý pár čaká ohromujúce zistenie. Musia sa vyrovnať nielen so silami, ktoré ich k sebe priťahujú, ale najmä s tými, ktoré ich chcú od seba odtrhnúť. Ďalší úder nedá na seba dlho čakať, ale tentoraz sa Layken nemieni vzdať tak ľahko. A keď chýbajú obyčajné slová, svoje city možno najlepšie vyjadriť veršami...




Prečítané: 

(Ešte by tu mal byť Malý Princ, no toho si ešte raz prečítam, pretože to bolo čítanie do školy a nie z vlastnej vôle.) 



Vy ste mali aký mesiac ohľadne kníh?
Čítali ste niektorú z týchto?
Prajem pekný deň ♥




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára